Midsummer Mindscapes
mind·scape (mind’skap)
n.
1. A mental or psychological scene or area of the imagination: “mindscapes, in which memories from an American childhood mingle with those from the fantasy world of the films” (Grace Glueck).
2. A representation of such a scene or an area, as in a work of art.
Expozitia reuneste cinci proiecte de licenta ale absolventilor departamentului Foto, Video si Procesarea Computerizata a Imaginii din cadrul Universitatii Nationale de Arte Bucuresti. Midsummer Minscapes prezinta cinci viziuni artistice diferite, care se intersecteaza mai mult sau mai putin si care graviteaza în jurul aceluiasi scop: un început de conturare a traseului pe care îl vor lua carierele celor cinci artisti în urma finalizarii studiilor. Proiectul expozitional reflecta interesele curente ale proaspetilor absolventi: geografie afectiva si spatiu imaginar, queer theory, realitate alternativa si multitasking, mental colectiv si stereotip, spatiu intim si spatiu urban. Fotografia, arta video, colajul, instalatia si obiectul sunt mjloacele prin care sunt exprimate aceste puncte de vedere.
Irina Demeter – MICROGEOGRAPHIES
“Microgeographies” se compune din fragmente de har?i mentale deconstruite, analizate în scopul identificarii unui spa?iu personal perfect. Conturate poetic sub forma unui jurnal vizual, ele reprezinta fluxuri ale experien?elor trecute, împletite cu imagina?ia personala. Prin intermediul lucrarilor mele, cuvintele vizuale exprima imagini ireale, produse ale amintirilor ?i imagina?iei, dar ?i teritorii reale definite de experien?e personale din copilarie (Delta Dunarii), vii in mintea mea cât ?i in cadrul familial. Imaginile/cuvintele devin chiar ele amintiri, spa?ii în care barierele fizice ?i geografice dispar. Demersul ce sta la baza proiectului “Microgeographies” se construie?te din dorin?a proprie de a face invizibilul vizibil folosind imagini complexe, multistratificate, care contextualizeaza ?i decontextualizeaza simultan. Evoc schimbarile spa?iului geografic provocate de temporalitate, percep?ie ?i memorie si astfel aduc în prim-plan efectele memoriei asupra pamântului, în toate dimensiunile sale: ca obiect dens, solid, ca spa?iu natural, ca instrument de cartografiere ?i ca for?a distrugatoare.
Mircius Aecrim – [eXeX]
“[eXeX] nu este neaparat un film despre homoxelualitate ci mai de graba un film despre normalitate.“
?erban Manta – MULTIFUNC?IONAL
Proiectul “Multifunctional” are la baza Ideea de multiplicare personala? ce deriva? din ideea de multitasking. Deseori ne rega?sim în situat¸ia în care afirma?m „daca? as¸ putea sa? ma? împart în doua?, as¸ face-o”.În lucrarea de fat¸a?, imaginile se doresc a fi un joc inofensiv de comparat¸ii s¸i metafore eliberate de cadru temporal, într-un teritoriu detas¸at estetic, supunându- se astfel criticii epistemiologice care pune în relat¸ie realitatea cu virtualul. Demersul epistemiologic este acela de a deduce cadru de început care apart¸ine realului s¸i obt¸inerea unui prim reper temporal fa?ra? de care nici intervent¸ia tehnologica? de prelucrare a imaginii nu ar avea un fundament. Mai mult, în lipsa reperului se lucreaza? cu un obiect virtual, un simulacru. Procesul de înlocuire a unor sta?ri fires¸ti de lucruri cu unele simulate virtual prin mijloace tehnologice reprezinta? o forma? alternativa? de realitate, o copie, care nu mai poseda? un “original”. În lipsa unui “original” se creeaza? pure fict¸iuni ce exista? în absent¸a realita?t¸ii. Invocând retoric “neadeva?ruri metaforice”, secvent¸ialitatea ne anunt¸a? ca? ceea ce se credea drept real este doar o alta? fict¸iune. În mediul tehnologic nu pot exista decât simulacre, iar toata? aceasta? virtualitate este de la bun început o copie care se poate multiplica la nesfârs¸it.
Tina Escu – SURFING THE COLLECTIVE MIND
“Surfing The Collective Mind” este un demers de investigare a ideii de con?tiin?a colectiva a?a cum este manifestata prin internet. Proiectul implica interogarea acestei extensii complexe dar imperfecte a min?ii umane ?i prelucrarea datelor ob?inute. Astfel, cu ajutorul unor informa?ii sugerate de motorul de cautare Google ?i o interac?iune cu chatbot-ul Cleverbot s-a încercat cartografierea ?i ilustrarea caracterului utilizatorului mediu de internet. Au fost extrase din aceasta minte colectiva stereotipurile care o populeaza în cea mai mare masura ?i raspunsurile la a?a numitul chestionar al lui Proust. Inten?ia de identificare a acestor stereotipuri este ?i o reac?ie la campania realizata de Rom, “Românii sunt de?tep?i”. Demersul exploreaza practica artistica bazata pe filtrarea informa?iilor din arhive, aproprierea ?i recontextualizarea lor. În completarea acestui re-mix de date privitorul este invitat sa contribuie la conturarea imaginii mentalului colectiv cu propriile sale raspunsuri.
Delia ?tirbu – THE BIG PICTURE
Aproximativ 3 milioane de locuitori reprezinta mai mult decât un numar, o statistica. Bucure?tenii, individual ?i împreuna, formeaza cu adevarat ?i transforma continuu ora?ul. Cum fiecare bucure?tean î?i traie?te viata dupa un tipar propriu, începând ?i terminând fiecare zi în acela?i decor, „acasa în Bucure?ti” capata un sens mult mai amplu, ?i infinit mai variat. Din zona de confort a propriei case, oamenii intra în contact cu lumea exterioara, cu o noua zi – componenta a unei gigantice matrice, prin panorama care li se deschide la geam. Ca demers artistic, „The Big Picture” este o expresie folosita cu sensul de ansamblu, exprima perspectiva globala asupra unei situa?ii, a unui cadru. Fiecare imagine este o invita?ie în casa ?i via?a unui bucure?tean. Pentru câteva secunde, privitorul se afla în mijlocul sufrageriei ?i se uita pe geam. Apar inevitabil întrebarile: „Cum se încadreaza acest „tablou” „acasa”? Ce rol are fiecare priveli?te în senzatia pe care ne-o confera imaginea lumii exterioare?”
Vernisajul va avea loc pe 27 iunie, ora 19:00 la Muzeul National al Hartilor si Cartii Vechi, strada Londra nr.39, sector, Bucuresti.
Expozitia poate fi vizitata în perioada 27 iunie – 18 iulie.
Facebook Event